16.05.2018
0

O czym powinna wiedzieć kobieta rozpoczynająca przygodę z bieganiem?

Kobiety pięknie wyglądają podczas biegu. Są ozdobą każdych zawodów. Ubierają się finezyjnie i elegancko. Nie interesuje ich tylko aspekt sportowy, ale chcą podczas wysiłku również doskonale wyglądać. Stąd też zakładają różnokolorowe spódniczki, barwne chusty na włosy oraz dopasowane do ciała i podkreślające ich kobiecość koszulki techniczne. Kobiety urokliwie wyglądają podczas treningu, jak też zawodów, dlatego bardzo dobrze że coraz więcej z nich decyduje się na bieganie. Powinny jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

O czym powinna wiedzieć kobieta rozpoczynająca przygodę z bieganiem?

Biustonosz

Wiadomo, że podczas treningu, czy zawodów najlepiej jest biegać w odzieży termoaktywnej, czyli oddychającej i odprowadzającej wilgoć na zewnątrz. Dobrze jeśli takie wdzianko posiada jony srebra, dzięki czemu bakterie będą szybko niszczone i zapach potu zostanie zneutralizowany. Taką odzież powinien posiadać każdy bez względu na płeć. Natomiast jeśli weźmiemy pod uwagę tylko ubiór dla kobiet, to tu ważnym elementem jest biustonosz. Powinien on być dopasowany najlepiej przez wykwalifikowaną brafitterkę, gdyż podczas biegu nie może się zbytnio przesuwać lub uciskać. Musi być wykonany w taki sposób, aby nie podrażniać skóry podczas biegu. W dobrze dopasowanym biustonoszu biegaczka powinna pokonać nie tylko dystanse krótsze np. 5 kilometrowe, ale również ultramaratońskie. 


Czapka

Kobieta posiadające długie włosy, gdy zakłada czapkę np. zimą to często musi mieć włosy rozpuszczone. Jeśli chce je spiąć, to warto zaopatrzyć się w taką czapkę, która posiada kilka otworów w tylnej części. Dzięki temu będzie mogła zrobić kucyk na dowolnej wysokości z tyłu głowy. 


Spódniczka

Kiedyś sportsmenki w spódniczkach kojarzyły się tylko z tenisem ziemnym. Obecnie już tak nie jest. Wiele kobiet zajmujących się bieganiem zakłada spódniczki, a zwłaszcza te, które startują w ultramaratonach. Tak więc nawet podczas aktywności fizycznej można wyglądać kobieco. Obecnie są dostępne do kupienia spódniczki ze spodenkami krótkimi, jak też dłuższymi do kolan. 


Komfort i wygoda

Biegająca pani nie musi rezygnować z treningu w czasie menstruacji. Wystarczy tylko się odpowiednio na to przygotować. Podczas długiego wybiegania warto mieć ze sobą w razie potrzeby dodatkowe podpaski oraz tabletki przeciwbólowe. Trening można też przeprowadzić na stadionie lub blisko domu, gdyby konieczne okazało się skorzystanie z łazienki. Dobrze jest też mieć ze sobą wodę lub napój z elektrolitami, żeby się nie odwodnić podczas tych trudnych dni. 


Bezpieczeństwo

Nie jest zbyt rozsądnym, aby kobieta samotnie przemierzała nieoświetlone uliczki, ciemne zaułki, czy też alejki parkowe po zmroku. Najlepiej, jeśli trening przeprowadzi tam, gdzie są przechodnie. Można też pobiegać w towarzystwie innych, wtedy będzie raźniej i bezpieczniej. Dobrze jeśli kobieta zaopatrzy się w gaz, czy nawet paralizator, bo będzie mogła się obronić w razie napadu. Przed wyjściem na trening zawsze warto, żeby powiedziała domownikom, gdzie będzie biegać. 


Dyscyplina

Kobiety często postępują impulsywnie i kierują się emocjami. Dlatego pierwsze treningi mogą je zniechęcić, bo zaczynają od razu szybko. W krótkim czasie jednak zmęczenie daje o sobie znać i trzeba zwolnić. Lepiej jest więc zacząć od marszobiegów, żeby się nie zniechęcić do treningów. Kobiety są też bardzo towarzyskie, więc idealnym dla nich rozwiązaniem jest trening z innymi osobami. Będzie po prostu weselej, a biegająca pani szybko złapie bakcyla i wytrwa w treningu. Nie warto przejmować się wolnym tempem na początku biegowej przygody. Wraz z systematycznym treningiem forma będzie rosnąć. Dyscyplina i wytrwałość spowodują, że efekty przyjdą szybko, co zauważą również inni.

 

Dodane komentarze